Ervaring

Hoewel ik het me pas later besefte, ben ik al vanaf mijn eerste baan bezig met community building. Ook voor de komst van social media. Het contact verliep simpel weg per mail, een enkele keer een mailing per post en we zagen elkaar eens per kwartaal op een bijeenkomst. Destijds was dat om IT-studenten en starters op de hoogte te brengen van de laatste Microsoft-technologiën, met als doel de naamsbekendheid van Avanade, als werkgever, te verhogen.

De jaren erna heb ik meer communities (uit)gebouwd, meer geleerd over evenementen organiseren en me gestort op social media toen ik mijn eigen bedrijf in mei 2013 begon. Van kleine bedrijven, tot grote bedrijven, van B2B, tot B2C, van grotere communities tot iets opbouwen vanuit het niets, ik heb erg veel geleerd. In een interview met Debbie Bernasco tijdens haar podcast uitzending vertel ik over mijn ervaringen hierin. Op deze pagina vind je een aantal higlights van wat ik afgelopen jaren gedaan heb.

Social Media Club Almere

SMC_Almere_logoDe Social Media Club is een van origine Amerikaans fenomeen dat in 2006 is gestart. Sinds 2009 zijn er ook in Nederland verschillende Social Media Clubs actief. In Almere ontbrak er nog een en omdat het  me erg leuk leek om dit op te pakken ben ik in februari 2013 een Social Media Club  Almere (SMC036) gestart. Ondertussen is er een team van vrijwilligers en samen organiseren we maandelijks een evenement waar mensen samen komen om kennis te delen en te netwerken. Ook online zijn we actief om de doelgroep te bereiken.

 

EventGoodies

twitterlogoIn oktober 2014 ben ik de blog EventGoodies gestart. Het is gericht op marketeers die naast al het andere werk wat ze moeten doen óók nog ‘eventjes’ websites moeten organiseren. Hier kunnen zij terecht voor tips en inspiratie om een evenement nog onvergetelijker te maken. Omdat ik erg geloof in de combinatie van online én offline, hoop ik in de toekomst een zakelijk festival te kunnen organiseren waarbij ik de lezers bij elkaar kan brengen en nog meer kan inspireren.

 

Avanade

avanadeZoals in de inleiding verteld was ik aan het begin van mijn carriére bij Avanade onder andere verantwoordelijk om de naamsbekendheid onder IT-studenten en starters te vergroten. Zo’n twee á drie jaar organiseerde ik elk kwartaal een evenement waarbij medewerkers van Avanade de laatste ontwikkelingen deelden op het gebied van Microsoft-technologie.

Mijn liefde voor het organiseren van evenementen is dan ook wel begonnen bij Avanade. Naast de kleinere bijeenkomsten voor studenten, organiseerde ik ook weekendjes weg met het personeel. Een van de mooiste dingen die ik opgezet heb en waar ik ook erg trots op ben is het Avanade Inspire evenement. Dat is gestart in 2009 en ik heb dat tot en met 2011 georganiseerd. Het is een conferentie voor destijds gemiddeld 150 medewerkers en relaties van Avanade, met als doel kennis met elkaar te delen. Hierbij was ik event manager en – op het programma na – verantwoordelijk voor de gehele organisatie; planning, budgetbeheer, aansturing, communicatie en PR, mailings, aankleding etc. In 2009 was het event nog een try out, maar door het grote succes is dit een event dat nog steeds elk jaar georganiseerd wordt.

Het Weekend van de Wetenschap

WvdW_logoHet Weekend van de Wetenschap is een landelijk festival dat in het eerste weekend van oktober plaatsvindt. In 2012 zette het Weekend van de Wetenschap de eerste socialmediastappen. Van januari 2014 tot november 2015 ben ik in opdracht van Springstof Marketing verantwoordelijk geweest voor de community building op social media.

Ik vond het belangrijk niet alleen vlak voor het evenement het festival te promoten, maar om vroeg te beginnen met mensen enthousiast te maken over wetenschap en vervolgens altijd zichtbaar te blijven. Door content te delen over wetenschap (ook wel content curatie genoemd) hebben we het bereik aanzienlijk weten te vergroten. Lees meer over de resultaten in de case study (PDF). Wil je meer weten over content curatie en hoe je zo kennisleider kan worden? Lees dan mijn blog over dit onderwerp: ‘Deel je alleen je eigen berichten? Zo word je geen kennisleider‘.

WebPerfDays Amsterdam

WebPerfDaysOp 18 mei 2013 en 11 oktober 2014 vond de Nederlandse editie van WebPerfDays plaats in Amsterdam. Een ‘unconference’ conferentie, waarbij de bezoekers een groot deel van het programma ter plekke mag bepalen. In samenwerking met de programma manager, was ik als event manager verantwoordelijk voor de locatie, faciliteiten, planning en communicatie.

 

The Case (NIMA)

thecaseIn opdracht van NIMA Online Marketing was ik event manager voor het event The Case on Tour: Rotterdam in mei 2013 en The Case Amsterdam in oktober 2013.
The Case is een congres door en voor marketeers waarbij inhoud en interactie met vakgenoten voorop staan. Naast de organisatie van het event heb ik me ook bezig gehouden met de communicatie en de online promotie van het event.

Popronde Almere

Popronde-Almere-LogoVoor Popronde Almere ben ik vanaf juli 2013 verantwoordelijk geweest voor de promotie en publiciteit rondom dit event, onder leiding van Cultureel Management Liscaljet. Zo verzorgde en coördineerde ik in het aanloop van het event de persberichten en zorgde ik dagelijks voor berichten op Twitter en Facebook. Daarnaast was ik het aanspreekpunt voor de pers en fotografen.

In 2014 vierde Popronde Almere haar 5 jarig jubileum. Dit evenement was grootster en trok een nog groter publiek. Voor deze editie heb ik me vooraf bezig gehouden met de coördinatie en opstellen van de persberichten en op de dag zelf met social media en de coördinatie van vrijwilligers en fotografen.